Vi bruger Cookies

Ved at benytte accepterer du, at der anvendes cookies. Vi anvender cookies for at forbedre brugervenligheden og til webstatistik.Du kan her læse mere om vores cookiepolitik.

Logo

Grundlogo
Det tofarvede logo er vores grundlogo, som bruges i de fleste sammenhænge. De to ringe symboliserer hvordan primærsiden og virksomhedssiden er gået sammen og skaber tryghed og garanti for hele fødekæden fra jord til bord. Farverne i logoet er logogrøn og logoblå.

 
Farven i det overlappende opnås ved at logoblå og logogrøn trykkes oven i hinanden.
Farven er:
CMYK: 100 / 0 / 93 / 82
RGB: 0 / 48 / 16
Pantone: 3435 C

Logo i brun 
I 2016 er der kommet en ny logovariant. Det er et logo i brunt. Logopakken kan downloades nedenfor.

 

I logopakken, som kan downloades herunder, findes alle tilladte logovarianter. Farverne er defineret i Pantone, som er referencefarve, CMYK til 4-farvet tryk samt RGB til skærmbrug.

Download logo pakke (zip-fil)

Download logo pakke til MAC (zip-fil)

Download logo pakke til office brug (zip-fil)

Download logo pakke m. Noget at leve af-navnetræk (zip-fil)

Download brunt logo (zip-fil)

Download Noget at leve af-navnetræk (zip-fil)


Logo på farvet baggrund
Til brug på en farvet flade eller et foto er der udviklet transparente logoer. Hvilket et af de to logoer, der bruges afhænger af situationen. Hvis baggrunden er mørk bruges det lyse transparente logo. Hvis baggrunden er lys bruges det grå logo. Ordene i ringene skal under alle omstændigheder være tydelige at aflæse.




Logo i sort/hvid

Hvor det teknisk ikke kan lade sig gøre at bruge hverken farvet eller transparent logo kan et sort eller hvidt logo bruges. Dette logo brugs også til præg og tryk i fx læder eller lign.



Placering og brug

I nogle tilfældet står logoet alene - det er fx tilfældet i en del skiltning, men som regel skal navnetræk og logo følges ad. Hovedreglen er at logo og navnetræk står overfor hinanden. Det gælder fx på websider og i publikationer. Der er udviklet skabeloner til publikationsforsider, hvor størrelse og placering af logo og navnetræk er fastlagt. Find dem under menupunktet publikationer.

Logoet sammen med andre logoer
Når Landbrug & Fødevarers logo optræder sammen med andre logoer — fx hvis man er medarrangør af en begivenhed eller event — kan man enten bruge det fuldfarvede logo eller man kan bruge det mørke/lyse transparente logo. Det vigtigste er, at det fremstår logisk for modtageren. Er Landbrug & Fødevarer medsponsor i en kampagne, så giver det god mening at neddæmpe sponsorlogoerne så de ikke forstyrrer kampagnebudskabet. I dette tilfælde vil grå eller hvide logoer fungerer fint.